سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از نشان عاشقی بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب

مقدمات حکومت واحد جهانی1

آن چه در پی این حقیقت باید مورد بررسی قرار گیرد، مقدمات تشکیل چنین حکومتی است. این مقدمات بر دو بخش است:

الف ـ مقدمات فنی، ب ـ مقدمات فرهنگی.

الف ـ مقدمات فنی

در روایت ها برای تشکیل این حکومت لوازمی بیان شده است که می توان از آن به «مقدمات فنی» تعبیر کرد. امام صادق (علیه السلام) در باره ی ارتقای قدرت دیداری و شنیداری بشر فرموده اند:

 «إنّ قائمَنا إذا قام مدّ الله عزّوجلّ لشیعتنا فی أسماعهم وأبصارهم حتّی لا یکون بینهم وبین القائم برید، یُکلّمهم فیَسمعون ویَنظرون إلیه وهو فی مکانه ;[1] آن گاه که قائم ما قیام کند، خدا چنان گوش و چشم شیعیان ما را تقویت می کند که میان آن ها و قائم، نامه [رسان] نخواهد بود، با آن ها سخن می گوید پس سخنش را می شنوند و او را می بینند در حالی که او در مکان خویش است.»

و در همین باره فرموده است: «إن المؤمنین فی زمان القائم وهو بالمشرق لیری أخاه الذی فی المغرب، وکذا الذی فی المغرب یری أخاه الذی فی المشرق ;[2] اهل ایمان در زمان قائم (علیه السلام) در حالی که در مشرق است برادر خود را در مغرب می بیند و هم چنین کسی که در مغرب است، برادر خود را در مشرق می بیند.»

هم چنین آن حضرت می فرماید:«إنَّ قائمنا اذا قام أشرقتْ الارضُ بنورِ ربِّها، واستغنی الناس عن ضَوءِ الشمس، وذهبت الظلمة ;[3] هنگامی که قائم ما قیام کند، زمین به نور پروردگارش روشن می شود و بندگان خدا از نور خورشید بی نیاز می شوند و تاریکی برچیده می شود.»[4].

و هم چنین آن حضرت در باره ی زمانی که هیچ نقطه ای از زمین همانند کف دست از دید بشر مخفی نمی ماند، می فرماید:

«إذا تناهت الامور إلی صاحب هذا الامر رفع الله تبارک وتعالی له کل مُنخفض من الارض، وخفض له کل مُرتفع حتّی تکون الدنیا عنده بمنزلة راحته، فأیّکم

لو کانت فی راحته شعرةً لم یبصرها ؛ وقتی کارها به دست صاحب اصلی ولایت (حضرت مهدی (عج)) برسد، خدا هر نقطه ی فرو رفته ای از زمین را برای او مرتفع و هر نقطه ی مرتفعی را پایین می برد، آن چنان که تمام دنیا نزد او به منزله ی کف دستش خواهد بود. کدام یک از شما اگر در کف دستش مویی باشد، آن را نمی بیند؟».

آن چه گفتیم نشان می دهند که چه بسا مقدمات فنی تشکیل حکومت واحد جهانی آماده باشد.

درباره ی وضعیت فنی دنیا «برتراند راسل» می گوید: «اکنون از لحاظ فنی مشکل بزرگی در راه یک امپراطوری وسیع جهانی وجود ندارد»[5].

«سرعت و شتاب خیره کننده ی علم» در دهه های اخیر مسأله ای است که نباید از آن غافل بود. در دهه های اخیر، پیشرفت علم و فن آوری، سرعت و شتاب خیره کننده ای به خود گرفته که تعجب همگان را برانگیخته است.

 



.[1] الکلینی، محمد بن الکافی ، ج 8 ، ص 241

[2]. المجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 52، ص319، ح 52

[3] . العروسی الحویزی، ابن جمعه، نور الثقلین، اسماعیلیان، قم ج4، ص 356، ح52

[4] . المجلسی، محمدباقر، بحار، ج 52، ص 328، ح 46

[5]. راسل، براتراند، تأثیر علم بر اجتماع، ص 56





:: مطالب مرتبط : آخرالزمان
تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 96/1/22 | نویسنده : mohammad

 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به نشان عاشقی می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون